Samsung a subliniat, în tweet, faptul că imaginea a fost realizată cu un smartphone Samsung. Era o oportunitate de promovare foarte bună, însă compania nu s-a gândit la consecințe.
Mulți au crezut că președintele Obama a fost implicat într-o campanie de marketing a Samsung, ceea ce, potrivit oficialilor săi, nu este adevărat. Ortiz a negat și el faptul că ar fi fost plătit de Samsung suplimentar pentru a face poza. El este sponsorizat de companie. „A fost unul din acele momente care pur și simplu se întâmplă. (…) Nu are nimic de a face cu vreo înțelegere”, a declarat el pentru Boston Globe.
Purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Jay Carney, a criticat faptul că Samsung s-a folosit de imaginea președintelui pentru a se promova. „Ca o regulă, Casa Albă se opune tentativelor de a fi folosită popularitatea președintelui în scopuri comerciale”, a subliniat Carney. Mai mult, el a adăugat că avocații administrației sunt consultați în legătură cu incidentul.
Samsung nu a transmis încă o reacție în urma incidentului.
Samsung a dat o lovitură de imagine majoră la încceputul acestui an, la gala Oscar 2014. Un selfie realizat de prezentatoarea evenimentului, Ellen DeGeneres, în care apar mai multe vedete, a devenit viral.